hartig ontbijt

Sommige mensen moeten niets hebben van een hartig ontbijt, maar ik vind het op z’n tijd heerlijk! Nu moet ik wel toegeven dat ik er vroeger ook niets van moest weten. Dat was in het tijdperk waarin ik überhaupt niet ontbeet en ik de dag begon met een kop koffie en een sigaret. Smerig hé! Yes, I have come a long way zullen we maar zeggen 😉 Dus vandaag wil ik graag een hartig ontbijt met je delen die ik tegenkwam tussen de recepten van Personal Body Plan. Makkelijk te maken en fijn voor de nodige ontbijtvariatie. Op hartig-ontbijt-vlak kom je namelijk al vrij snel op een ei uit en daar raak je ook wel eens op uitgekeken.

Wat hebben we nodig

  • Een halve avocado. Dit is ongeveer 70 gram wanneer je kleine avocado gebruikt.
  • 50 gram Hüttenkäse
  • Peper en zout
  • Cayennepeper. In het recept staat dat je er verse dille bij kunt doen, maar dat heb je natuurlijk niet altijd in huis… Cayennepeper zorgt voor wat pit.

Hoe maken we de avocado Hüttenkäse prak?

Snijd de avocado doormidden en verwijder de pit. Gebruik één helft van de avocado en prak deze in een schaaltje. Zelf hou ik ervan als er nog wat structuur overblijft dus ik prak het niet tot een mousse. Voeg vervolgens de Hüttenkäse toe, brengt het op smaak met cayennepeper, peper en zout en roer het een laatste maal door elkaar.

That’s it, breakfast is served! Je zou wanneer je het allemaal wat meer fancy wilt maken, de avocado en Hüttenkäse-prak kunnen serveren in de schil.

Voedingswaarde

Dit ontbijt bevat 174 calorieën, 7 gram eiwit, 9 gram koolhydraten en 13 gram vet.